Blog

Leczenie kanałowe – fakty i mity

15 12 2015

Próchnica to absolutnie najpopularniejsza, a co za tym idzie, najczęstsza choroba zębów, która dotyka zarówno dzieci, jak i dorosłych. I chociaż jej rozwój następuje wraz z upływem czasu, to jednak zdecydowana większość osób lekceważy sobie pierwsze objawy wspomnianej dolegliwości i zgłasza się do lekarza dopiero w momencie, gdy ból staje się nie do zniesienia. W takiej chwili z reguły jedyną szansą na uratowanie zęba jest leczenie kanałowe. Poznaj najczęściej powtarzane fakty i mity na temat leczenia kanałowego.

1. Leczenie kanałowe jest bardzo bolesne – MIT

Jeden z często powtarzanych mitów na temat leczenia kanałowego stwierdza, że to niezwykle bolesny typ zabiegu, a to z uwagi na fakt, iż nie ma możliwości znieczulenia zęba będącego w stanie zapalnym. To oczywiście nieprawda, gdyż obecnie dentyści mają do swojej dyspozycji szeroką gamę różnorodnych znieczuleń, które umożliwiają dobór stopnia znieczulenia do przeprowadzanego zabiegu oraz rzecz jasna potrzeb pacjenta.

2. Leczenie kanałowe jest nieopłacalne i lepiej zdecydować się na ekstrakcję zęba, a następnie implant – MIT

Zacznijmy od tego, że żaden, nawet najdroższy implant, nie będzie w stanie zastąpić naturalnego zęba. Dlatego też – jeśli istnieje szansa na zachowanie własnego zęba – należy podjąć ryzyko i zdecydować się na leczenie kanałowe. Warto dodać, że implanty zębowe to rozwiązanie będące swego rodzaju ostatecznością, które w praktyce jest także o wiele droższe.

3. Leczenie kanałowe może nie przynieść spodziewanych rezultatów – PRAWDA

To niestety prawda; zdarza się, że pomimo zwiększonych wysiłków lekarza, zęba nie da się uratować i – chcąc nie chcąc – będziemy zmuszeni zdecydować się na jego ekstrakcję. Wbrew pozorom taka sytuacja nie oznacza wcale, że lekarz popełnił błąd czy też dopuścił się zaniedbań. Z reguły bowiem brak efektów leczenia kanałowego wynika ze skomplikowanej budowy kanału korzeniowego.

4. Leczenie kanałowe jest długotrwałe – MIT

Wielu pacjentów tkwi w błędnym przekonaniu, jakoby leczenie kanałowe było procesem długotrwałym, który obejmuje co najmniej kilka wizyt. Oczywiście nie ma to zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Obecnie, dzięki szerokiej gamie nowoczesnych urządzeń i zaawansowanym technikom leczenia, lekarz stomatolog jest w stanie zamknąć proces leczenia kanałowego w jednej wizycie. Naturalnie w niektórych, bardziej skomplikowanych   przypadkach, konieczna jest także duga wizyta, jednak zdarza się raczej sporadycznie.

5. Przebieg leczenia różni się w zależności od zęba – PRAWDA/FAŁSZ

To poniekąd prawda, ponieważ metoda, której użyje stomatolog w trakcie leczenia kanałowego, uzależniona jest bezpośrednio od postawionej uprzednio diagnozy, która z kolei wynika bezpośrednio zarówno ze stopnia zaawansowania, jak i rodzaju stanu zapalnego obecnego w jamie ustnej. Niemniej jednak procedura postępowania przebiega zawsze w ten sam sposób. Różny może być natomiast czas trwania zabiegu, gdyż – w zależności od zęba – stomatolog może mieć do opracowania od 1 do nawet 5 kanałów korzeniowych.

Kontakt
Umów się na wizytę już teraz

Czekają na Państwa nowocześnie wyposażone gabinety, cyfrowa pracownia tomografii, własne laboratorium protetyczne i ortodontyczne, duży parking i wyśmienite włoskie espresso.

Mamy nadzieję, że wspaniałe otoczenie i śpiew ptaków za oknem będą okazją do spędzenia miłych chwil w Józefowie.

Prosimy o skorzystanie z naszego formularza w celu umówienia wizyty.

Wyznacz trasę dojazdu
close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (Ratyńscy Dental Clinic Józefów, ul. Graniczna 39, 05-410 Józefów) jedynie do kontaktu ze mną.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Ratyńscy Dental Clinic Józefów, ul. Graniczna 39, 05-410 Józefów)
2. Dane będą przetwarzane w celu kontaktu telefonicznego na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Zostaw numer
oddzwonimy!
Rejestracja
Wyślij zapytanie
na interesujący Cię temat...





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (Ratyńscy Dental Clinic Józefów, ul. Graniczna 39, 05-410 Józefów) jedynie do kontaktu ze mną.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Ratyńscy Dental Clinic Józefów, ul. Graniczna 39, 05-410 Józefów)
2. Dane będą przetwarzane w celu kontaktu telefonicznego na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Umów wizytę